NŐGYÓGYÁSZATI DIAGNOSZTIKAI KÖZPONT

Sikeres teherbeesés - mit tegyünk és mit ne

  • Időzítés. A sikeres fogamzásra a legideálisabb időszak a peteérés napja, és az azt megelőző 2 nap. (összességében a peteérés napján, az azt megelőző 5 nap alatt, illetve a peteérés utáni 1-2 napon belül van rá reális esély)
  • Közösülés gyakorisága. Minél gyakoribb, annál jobb – mindenféle szempontból… Mindennapos közösülés esetén 37%-os a fogamzás esélye egy ciklusban, 2 naponta történő együttlét esetén ez 33%, heti 1 alkalom esetén 15%. Tévhit, hogy a gyakori ejakuláció rossz hatással lenne a férfi termékenységre, sőt! A mindennapos ejakuláció nincs erre hatással, de 10 napnál ritkább ejakuláció esetén már csökken a spermiumszám és a motilitás.
  • Pozitúra. Sem az együttlét alatt, sem az az utáni testhelyzet nincs hatással a fogamzás esélyére.
  • Sikosító. A spermiumok mozgását nem befolyásoló sikosítók (ásványi olajok, repceolaj, hirdoxi-etil-cellulóz) kifejezetten jótékony hatásúak lehetnek, mivel a terméketlenségben szerepet játszhat az esetleges szexuális diszfunkció (pl. fájdalom az együttlét alatt).
  • Táplálkozás-testsúly. Mind az elhízott, mind a kórosan sovány hölgyek számára csökken a teherbeesés valószínűsége. Az ideális BMI-t (testtömeg indexet) megcélzó étrend így növeli a teherbeesés valószínűségét. Arra ugyanakkor nincs bizonyíték, hogy a termékenységet fokozó táplálékkiegészítők javítanák a fogamzás esélyét.
  • Dohányzás. Gondolom nem meglepő, a hír igaz… A dohányzás jelentősen csökkenti a teherbeesés valószínűségét.
  • Alkohol. Itt már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Egyes kutatások szerint csökkenti, míg mások szerint növeli a teherbeesés valószínűségét. Összességében maradjunk abban, hogy ha mértékkel fogyasztja, nem lesz belőle probléma. (természetesen ez a terhesség időszakára már nem igaz)
  • Kávé. Napi 1-2 csésze kávé nincs hatással a fogamzóképességre, de ennél több már rontja az esélyeket.

Új hozzászólás


Created by: Stefano design studio. Responsive weboldalak készítése